Korv & böngryta

Idag såhär en dag innan veckohandling så är det lite tomt på ingredienser så jag körde på det jag hade hemma!

Ingredienser:
  • 2 sojakorvar
  • 1,5 dl passerade tomater
  • 1 dl krossade tomater
  • 1,5 dl kidneybönor

  • 1 gul lök

  • Salt, svartpeppar, basilika, paprikakrydda

Tillagning:
Stek löken och korven tills löken har mjuknat något och fått lite färg.
Häll i de övriga ingredienserna och låt den bli genomvarm.
Sen är det bara servera, det blev riktigt gott faktiskt!

fge
geg
gbrb

Jag åt detta med stekta champinjoner och grovt bröd men det går nog bra med ris eller lite vad som helst!
Smaklig måltid.

Kommentarer
Postat av: little me!

Det låter enkelt men gott!

Måste jag pröva någon gång:)



KRAM!

2011-01-07 @ 14:30:59
URL: http://veggotallrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0