Mandarinkladdkaka med mörk choklad

Hallåhallå.
Ikväll försökte jag mig på att göra en mandarinkladdkaka med mörk choklad.
jag kan säga att det gick sådär, den blev rätt torr men jag lägger ändå ut den här.
En mindre form än jag använde och mindre tid i ugnen så blir det nog bättre än min.

Ingredienser:
100 gram mörk choklad
2 dl socker
2 tsk äggersättning + 4 tsk vatten (2 ägg)
Rivet skal från 1-2 mandarin
1 pressad mandarin
1/2 dl cashewnötter
100 smör, vanligt eller mjölkfritt.

Tillagning:

Sätt på ugnen på 200 grader.
Smörj en form och häll över lite hackade cashewnötter.

smord plåt

Blanda sockret och äggersättningen till en smet.
Riv skalet från 1-2 mandariner och pressa i juicen från en mandarin.
Smält smöret och smält ner den mörka chokladen.
Häll över smör och chokladblandningen i den andra smeten och blanda.

smet

Häll över smeten i formen och sätt in i ugnen i 12-15 minuter.

klar
Min var inne lite för länge och blev tyvärr torr. Men den hade en god smak av mandarin och choklad!

Hoppas det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0